Foreningen

Avlsforeningen DSAH Shagya-, Anglo og Sportsaraber.

Foreningen blev grundlagt i 1960’erne. For få år siden kom også avlen af Hispano-arabere med.

Vi forvalter avlen inden for racerne Shagya-, Anglo-,  Sports- og Hispano-arabere.

Vi arrangerer kåring for hopper og hingste. Kåringen er et vigtigt værktøj for avlerne til brug for at opgradere standarden af vores arabere.

For hingste gælder ridekrav for at opnå endelig kåring.

Vi er et søsterforbund til DSAH ox for Fuldblodsarabere. Vi benytter fuldblodsarabere til forædling. Derfor kan fuldblodsarabere også stilles til kåring og indgå i avlen, se kårings- og registreringsreglerne andet steds.

Som medlem af DSAH’s Shagya-, Anglo-, og Sportsaraber-afdeling får du mulighed for at deltage i vores arrangementer.

Det kan fx være kåring, temadage lige som du får nyhedsbreve og et fint Årsskrift.

Medlemskab giver derudover en stemmeret ved det årlige medlemsmøde i januar (generalforsamling).

Er du konkurrencerytter og medlem, har du mulighed for at deltage på

Ridefondens Rangliste og være med i konkurrencen om pengepræmier.

Ønsker du at blive medlem, kan du blive det her: Bliv Medlem